fbpx

המדריך למתחילים להשקעה נכונה בנדל”ן

המדריך למתחילים להשקעה נכונה בנדל”ן
0547572751
שתפו עם חברים
מלאו כאן פרטים
ונחזור אליכם בהקדם!

שיקולים חשובים להשקעה נבונה בנדל”ן

במדריך ריכזנו 4 טיפים חשובים להשקעה בנדל”ן:

השקעה בנדל”ן היא אחד מאפיקי ההכנסה הנפוצים ביותר לצורך הכנסה פסיבית. לצד היתרונות הרבים הוא טומן סיכונים רבים לכן המפתח להצלחה הוא תכנון מוקדם וניתוח כדאיות העסקה.

  1. הגדרת מטרות וניתוח כדאיות העסקה– רכישה דירה להשקעה היא שונה מרכישה דירה לצורך מגורים מבחינת הכדאיות וגם לפעמים מבחינת התשואה וערך הדירה ,על כן לפני חיפוש דירה להשקעה חשוב בשלב הראשוני להגיד מהן המטרות והצרכים שלנו ולבצע ניתוח כדאיות של העסקה. בשלב הראשוני כדאי לשאול שאלות שקשורות לתקציב שלנו כגון: מהו ההון העצמי שלנו?, האם נצטרך לקחת הלוואות, אם כן כמה?, האם אנחנו צריכים לקחת משכנתא נוספת ואם כן מה ההחזר הצפוי?

בשלב השני כדאי לסקור אזורים אפשריים להשקעה. ההמלצה היא לבחור 3 אזורים ולדרג אותם לפי אזור המבוקש. כדאי לרשום קריטריונים שחשובים לכם כגון: מעלית ,חניה, שטח דירה קומה ,חניה, סביבה שקטה ועוד. לאחר מכן, ניתן להיעזר באינטרנט ולבדוק באתרים ולבחור מתוכם את הדירות הפוטנציאליות לפי הקריטריונים שהגדרתם.

  1. חישוב רווח הפוטנציאלי מהדירה– אחת השאלות החשובות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני קניה דירה באזור היא בכמה תוכלו למכור את הדירה אחרי שיפוץ? הדרך המהירה ביותר לענות על שאלה זו היא להיכנס לאתר רשות המיסים ולאתר 6-12 דירות באזור במחירים הגבוהים ביותר שנסגרו בשנה האחרונה. חשוב שהדירות שאתם בוחרים יהיו דומות כמה שיותר לדירה שאתם מתכוונים לרכוש במיקום, בשטח ובשאר הפרמטרים. רצוי לחשב ממוצע של הדירות וזה ייתן לכם השערה מושכלת לגבי המחיר שתקבלו. כמו כן, רצוי להתייעץ עם מתווך נדל”ן ולבדוק אם ניתן לבצע השבחה בדירה הפוטנציאלית, כגון: שבירת קיר בין שני חדרים והפיכתה לחדר אחד גדול, על מנת לעלות את ערך הדירה הפוטנציאלית.
  2. חישוב מחיר הקניה וסך ההוצאות– כדאי לרשום בטבלה מסודרת את כל ההוצאות הכרוכות של התהליך כגון: הוצאות תיווך, הוצאות משפטיות, עלויות מיסוי על הדירה. כמו כן, חשוב לחשב את המחיר הקניה שלכם. חישוב מחיר קניה מתבצע כך :מחיר מכירה צפוי פחות השבחה פחות הוצאות נלוות פחות מיסים פחות רווח שווה למחיר הקניה המשוער שלכם. לאחר חישוב מחיר הקניה כדאי ללכת לבעל הדירה עם ולהציע לו את המחיר. רצוי להגיע בלווי מתווך נדל”ן שיעזור לכם לנהל משא ומתן מוצלח.
  3. ניתוח כדאיות העסקה-ההשקעה בנדל”ן דורשת מאתנו לפעמים זמן וכסף גם אחרי הרכישה שלנו, לכן כדאי לבצע ניתוח כדאיות העסקה. ההמלצה היא לקחת את כל הגורמים: הוצאות, הכנסות עתידיות, מקורות מימון תזרים מזומנים ולהכניס לתוך טבלה מסודרת. רצוי בניתוח לתרגם הכול לזמן וכסף ולרשום הכול במספרים ולאחר מכן להשוואות בין ההכנסות להוצאות.

לסיכום: השקעה בנדל”ן היא אחת ההחלטות החשובות ביותר ועל מנת למזער סיכונים כדאי  להתייעץ עם מתווך נדל”ן.

מחפשים דירות בקיסריה ? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור לכם!

Skip to content