fbpx

דברים שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם קונים דירה

דברים שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם קונים דירה
0524866691
שתפו עם חברים
מלאו כאן פרטים
ונחזור אליכם בהקדם!

כל מה שצריך לדעת לפני קניית דירה

קניית דירה היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לה השלכות על העתיד הכלכלי שלנו. לפני שחותמים על חוזה לקניית דירה חשוב לעשות את כל הבדיקות הנחוצות ולבדוק פרמטרים שמשפיעים על מחיר הדירה העתידית, על מנת לעשות את ההחלטה המושכלת ביותר.

7 דברים שחייבים לבדוק לפני שקונים דירה:

  1. בדיקות פיזיות בדירה – לפני קניית הדירה מומלץ לבדוק את מצבה הפיזי של הדירה ואת התקינות של כל המערכות בדירה. ראשית בדקו את התקינות של כל החדרים בדירה ושימו לב למצב הקירות וודאו שאין סדקים בקיר. שנית שימו לב לתקינות המזגנים בחדרים, תקינות ברזים, אמבטיה, חלונות וארונות. כמו כן כדאי לשים לב שאין נזילות בדירה ועובש.
  1. בדיקות בסביבה הקרובה – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקנית דירה הוא המיקום. בדקו את השכונה, גני ילדים ובתי ספר קרובים, גישות לכבישים, בנקים, קופת חולים ועוד. בנוסף רצוי לשאול שכנים לגבי מידת הניקיון בשכונה, מידת הרעש מידת הפשיעה, חניות פנויות ועוד. כל הפרמטרים האלה משפיעים באופן משמעותי על מחירי הדירה.
  1. 3בדיקה נוסח טאבו – לפני רכישת דירה חשוב לבדוק שלמוכר יש נסח טאבו עדכני. בנסח טאבו צריך לוודא כי הדירה רשומה בטאבו, המוכר הוא הבעלים הבלעדי של הדירה ואין עוד בעלים שרשומים בטאבו ולבדוק אם יש הגבלות מיוחדות על הדירה. כמו כן מומלץ לבדוק את שטח הדירה בטאבו ולוודא כי זה שטח הדירה האמיתי. רצוי להיעזר בעורך דין שיבדוק את נוסח הטאבו באופן מקצועי ויוודא כי אין הגבלות ועיקולים על הדירה.
  1. בדיקה של שמאי קרקעין מוסמך – לפני קניית הדירה מומלץ להזמין שמאי קרקעין מוסמך שיבדוק את הדירה. מטרתו של שמאי קרקעין הוא להעריך את שווי האמיתי של הנכס הקיים. בנוסף שמאי מקרקעין מוסמך יכול לבדוק לגבי אפשרויות בניה נוספת בדירה, בדיקה תוכנית הדירה, חריגות ועוד.
  1. בדיקה של קבלן הדירה – בעיקר בדירות חדשות מומלץ לבדוק מי הקבלן שבנה את הבניין. כמו כן רצוי לבדוק לגבי מוניטין שלו, רמת הבנייה, ואם יש תביעות לקויי בניה. במידה ונתקלים כי קיימים ליקויי בנייה זה יכול להוזיל בעשרות אלפי שקלים את מחיר הדירה.
  1. 6בדיקה עסקאות שנעשו באזור – באתר רשות המיסים ניתן לראות עסקאות שבוצעו באזור בשנים האחרונות. באתר זה תוכלו למצוא סוגי דירות, מספר גושי חלקה מחירים ועוד. נתונים אילו יכולים מאוד לעזור לכם במשא מתן ובהורדת המחיר של הנכס.
  1. 7בדיקה של מתווך נדל”ן – בקניית הדירה מומלץ להיעזר במתווך נדל”ן מקצועי. מתווך מקצועי יכול לעזור לכם במשא ומתן ולהוריד את המחיר של הדירה באלפי שקלים. כמו כן הוא ילווה אותכם לאורך כל התהליך ויעזור בבעיות לא צפויות בקניית הדירה.

מחפשים דירות למכירה בכרכור וסביבתה ? צרו אתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור לכם!

Skip to content