fbpx

ריענון הנכס המושכר לפני תקופת השכירות הבאה

ריענון הנכס המושכר לפני תקופת השכירות הבאה
0524866691
שתפו עם חברים
מלאו כאן פרטים
ונחזור אליכם בהקדם!

ריענון הנכס המושכר לפני תקופת השכירות הבאה

בקרוב חוזה השכירות הנוכחי יסתיים והדיירים הקיימים כבר עדכנו אתכם שהם ממשיכים הלאה. רגע לפני שתמסרו את המפתחות לדייר הבא, רצוי לבצע מספר פעולות בנכס שיבטיחו את השבחתו ויגרמו לו לבטא ערכים כספיים גבוהים יותר, כמו גם את שביעות הרצון בקרב השוכרים.

לא מוסרים מפתחות לפני בדיקת הנכס!

כל מי שיש לו דירה להשכרה יודע שמדובר בהכנסה פסיבית כל עוד קיים החוזה, אך עם אקטים חשובים של השקעה שוטפת בין שכירויות. בזמן שאתם נהנים מדמי השכירות החודשיים, הדיירים הקיימים עשויים לבצע פעולות הפוגעות בבית, לעתים אפילו נזקים שאינכם מודעים אליהם. הדבר יוצר בעיות קשות בדרך כלל לקראת סיום החוזה, בעיקר כשנזקים מסוימים שלא דמיינתם שיכולים להתרחש, בכלל לא סודרו ביניכם מראש בחוזה. לכן המעשה הנכון והמיידי הוא לתאם הגעה לבדיקת הנכס רגע לפני שהדיירים הקיימים עוזבים אותו ולקבל החלטה לגבי הדברים שעליהם לתקן או לבצע וכן לקבל אומדן לדברים שעליכם לעשות לקראת כניסת הדיירים הבאים.

הדייר הקודם השאיר נזקים? כך תבדקו:

בבדיקה מול הדיירים היוצאים וודאו שכל מערכות הקבע בבית תקינות ופועלות כנדרש: רצפות, קירות, צנרת האינסטלציה, המים, הביוב, המיזוג, הגז והחשמל. אם אתם מבינים שהתקיים אומדן נזק רחב ותאלצו להיכנס לתקופת שיפוץ קצרה, כדאי לדחות את כניסת הדיירים הבאים ולטפל בדברים. פעולות אלה מבטיחות שהנכס שלכם ימשיך לשמור על ערכו לטווח ארוך ויאפשר לכם לעגן בחוזה תנאים לגבי החזרת הבית כפי שהתקבל – נקי, צבוע, ללא חורים בקירות ובתקינות מלאה.

קחו בחשבון מצבים שבהם מערכות הקבע בבית סובלות מבלאי טבעי. גם מצב זה יצריך מכם טיפול ראוי ופניה לבעלי מקצוע. האינטרס שלכם הוא להעביר את תקופת השכירות בראש שקט וללא התעסקויות מורכבות ודחופות וגם לשמור על שביעות הרצון של השוכרים. שוכר לא מרוצה עלול לגרום לכם אי שקט, לזלזל בנכס ובמקרים חמורים גם לא לשתף איתכם פעולה. עשו הכל כדי להבטיח שהשכירות הבאה תהיה מול אנשים איכותיים שמתחייבים לשמור היטב על הנכס ושהם מצידם יקבלו את המקום כפי שהובטח להם.

שיפוצים ותחזוקה לפני השכרה נוספת

אם אתם נכנסים לשיפוץ בנכס, כדאי לקבוע מראש מהם הדברים שיש לבצע. בחנו האם צריך להחליף דלתות או משקופים, לבצע תיקונים בארונות המטבח, להחליף ריצוף או לבצע איטום בגג וחדר הרחצה. כמו כן רצוי לטפל גם בחלקו החיצוני של הבית ואמצעי המיגון שלו כמו החלפת צילינדר, שערים, תחזוקת הגינה, הפרגולה והמחסן. אם המתווך כבר מתחיל לשווק את הנכס בזמן השיפוץ, הוא יודיע על כך לשוכרים שמגיעים לסיור בבית. שוכרים פוטנציאליים רואים בשיפוץ כיתרון משמעותי עבורם והם ישמחו מאוד לקבל מקום תקין וחדיש, מה שיכול להעלות את גובה דמי השכירות ולייצר משא ומתן יעיל ורווחי יותר עבורכם.

בדיקת חובות פתוחים על הנכס

גם אם הנכס שלכם נמצא במצב תקין וטוב ואין שום צורך לבצע בו פעולות השבחה או תיקונים, עדיין מומלץ לעכב את הכניסה של הדיירים החדשים בכמה ימים. זה יאפשר לכם לקנות זמן שבו אתם מוודאים שכל חובות העבר מצד השוכרים הקודמים מולאו, שהחשבונות שלהם סגורים ולא נותרו להם חובות תשלום לגבי החשמל, המים, הארנונה או הגז. במידה וקיימת בעיה של חוב פתוח, רצוי להשתמש בשיקים הפתוחים שנמסרו לכם ולעדכן בכך את השוכרים הקודמים.

יש לכם נכס להשכרה ואתם מעוניינים להביא אליו דיירים טובים? לייצר הסכם שכירות במחיר הטוב ביותר? לשווק את הנכס בצורה מקצועית? פנו אלינו כבר היום ונשמח לעזור.

Skip to content